News

ERASMUS+ õpirändele Küprosele 21. December Valgamaa Kutseõppekeskus

Käisime välispraktikal Küprosel Paphose linnas. Erasmus+ õpirändel osalesid kolm kokka ja kolm lapsehoidjat Valgamaa Kutseõppekeskusest. See oli lahe võimalus tutvuda uue riigiga, sealse elu ja inimestega, näha nende kultuuri ja kogeda küproslaste külalislahkust.
Meil oli Küprosel tore vastuvõtja, kes organiseeris seal meie majutuse ja praktikakohad ning oli meie jaoks olemas iga väiksemagi mure korral. Praktikat saime seal sooritada kahes praktikakohas. Algul olime ühes hotellis, kus kokad said omandada kokapraktikat hotelli restoranis ning lapsehoidjad hotelli lastehoius. Lapsehoidjad olid hotellis ainult ühe nädala, kuna turismihooaeg oli lõppemas ja lapsi hoius polnud. Tänu korraldajale saime kiirelt uue praktikakoha ühes Paphose parimas eralasteaias, kus saime tutvuda sealse süteemi ja korraga ning tegeleda lastega. Õppisime ise kreeka keelt ja õpetasime lastele inglise keelt. Meid võeti väga soojalt vastu ning praktika lõppedes oli meel väga kurb lahkumise üle, sest olime jõudnud selle viie nädala jooksul kenasti sisse elada ning õpetajate ja lastega head suhted luua. Direktor jäi meiega väga rahule ja tänas meid lõpus tehtud töö ja abi eest. See oli tõeliselt armas kogemus. Kokad olid kolm nädalat ühes hotellis ja kaks nädalat teises hotellis – ikka selleks, et praktika vaheldusrikas oleks. Õppida saime igal sammul ning kogemustepagas ja silmaring on oluliselt avardunud.
Vabal ajal oli meil võimalus tutvuda Küprose saarega. Meile korraldati väljasõit, mille käigus külastasime üht saare olulisemat kloostrit, banaaniistandust, laevavrakki (mis on väga populaarne vaatamisväärsus) ning kohta nimega St. Georg. Peatusime ka mere ääres, et imetleda möllavat merd ja suuri laineid. Lisaks külastasime Lactci küla, seilasime laevaga Blue Lagooni ning ujusime kristallselges vees. Kogesime kohalike külaslahkust igapäevaselt. Näiteks olid nad nõusorganiseerima meile transpordi, et minna viia meid mägedesse Adonis Baths koskesid vaatama. See oli vahva sõitn ning kaunid loodusvaated olid meeliülendavad. Tööpäevade õhtutel käisime linna uudistamas ning tutvumas Paphose ajalooliste kohtadega, jalutasime vanalinnas ning mere ääres ning nautisime päikseloojanguid, veel külastasime the Tombs of Kingsi arheoloogilist parki. Käisime ka teises suures linnas Limassolis, kus nautisime mereäärset promenaadi ning külastasime loomaaeda.

Õpränne Küprosel oli uskumatult lahe kogemus ning me oleme väga tänulikud selle välispraktika eest. Mitmed meist kasutaks sellist võimalust tulevikus veelgi.